CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

August 17, 2010

Ramadan kali ini....

Alhamdulillah....dapat menikmati lagi Ramadan kali ini. Tahun ni memanglah sangat-sangat berbeza dengan suasana berpuasa sebelum ni.

Pertama sekali, tahun ni aku dan En Hubby berpuasa di rumah baru kami. So sekarang kami berpuasa berdua bertiga dengan si kecik dalam tummy ni hah...beza memang berbeza tau..Dolu-dolu dok ngan mak ayah...even puasa pertama dengan En Hubby pun kat umah mak ayah sebab masih dok sana pas kawen. Tahun ni kami pindah ke umah baru, so tugas surirumah itu terpikul lah ke bahu si isteri ni..Paham-paham jelah bila masuk bulan puasa ni banyak lah keje-keje surirumah yang perlu digalas walaupun si isteri ni bekerja. Huhu..dulu boleh gak kawtim ngan mak kan...Sekarang ni semuanya sendirian berhad...

Satu lagi sekarang ni memang terasa sangat-sangat berbeza sebab aku tengah mengandung +- 7 bulan. The great thing of course lah aku boleh berpuasa sebulan tahun ni (unless kalau aku betul-betul terpaksa membatalkan puasa atas sebab2 mudarat). But first day - 3rd day puasa, aku agak stres sikit..mana taknya, gastrik datang menerpa. Aku takde sejarah berpuasa dengan gastrik ni. 1st time kena gstrik ni masa awal-awal aku mengandung sebab morning sickness yang terlalu teruk sampai tak boleh nak jamah sebarang makanan...huhu...malangnya, gastrik tu menyerang kembali saat aku bersemangat nak puasa penuh ni.

Nak dijadikan cerita, hampir seminggu aku tak dapat pegi kerja di sebabkan tu. Memang flat giler ok time tu. Tapi semangat nak puasa tu tetap kuat, so aku banyak rehat je kat rumah. Even keje-keje rumah pun En Hubby yang tolong settlekan. Juadah berbuka & sahur semuanya air tangan makcik/pakcik kat bazaar ramadan tu. hehe...nak buat camne kan. nasib baik En Hubby agak memahami diriku ini..;)

Alhamdulillah. masuk hari ke-4 puasa, badan aku dah boleh berfungsi dengan jayanya. Aku rasa 3 hari yang aku flat giler tu sume proses peralihan kot. Yelah, daripada musim melantak masuk ke bulan puasa sure badan aku terkejut kan. Lebih-lebih lagi berbadan dua ni. Tu yang meragam sket awal-awal...Baby, kita caiyok-caiyok tau puasa ni...;)

Daaa~

No comments: